Zajímavosti

Vyplacení škody rozpočtem, nebo fakturou. Jaký je rozdíl

Pokud se vás v pojišťovně při řešení škody zeptají, jestli chcete škodu řešit rozpočtem, nebo na fakturu, znamená to zjednodušeně řečeno, jestli chcete vyplatit peníze na účet, nebo proplatit fakturu servisu. „Každý klient si může vybrat z těchto dvou možností. U novějších aut doporučujeme fakturu, u starších rozpočet. V druhém případě si klienti s vyplacenými penězi mohou dělat, co chtějí. Někteří na opravu použijí levnější repasované díly, jiní auto neopravují a peníze si nechají. V případě další škody je ale potřeba prokázat, že poškozený díl auta klient opravil.

I pokud se rozhodnete pro rozpočet a dáte auto do servisu, kde vyjde oprava dráž, tak vám na základě faktury pojišťovna peníze doplatí. „Samozřejmě zkontrolujeme, jestli je cena odpovídající, jestli například servis nepoužil předražené díly nebo jestli práce v servisu nebyla předražená.

Jak řešit opravu v servise

Při řešení opravy doporučujeme, aby si klient předem od servisu vyžádal rozpis prací a cenu, za kterou auto opraví. Když pak tento rozpis klient pošle do pojišťovny a ona ho schválí, má jistotu, že nebude nic doplácet ze svého. Pokud ale servis auto opraví a použije předražené díly nebo cena za práci bude předražená, tak nemusí být faktura klientovi proplacena celá. Stejně tak je potřeba dát  pojišťovně vědět, když servis během opravy zjistí další škody.