Zajímavosti

Právě testujeme mild-hybridní Volkswagen Golf VIII 1.0 eTSI

Osmé vydání německého bestselleru se dostalo k nám do redakce. Jedná se o provedení s mild-hybridní technikou a benzinovým motorem 1.0 eTSI. Testovaný vůz má akční výbavu Life, která je celkem nabitá, a zatím si v oblasti jízdního komfortu nemůžeme stěžovat i navzdory tomu, že ve výbavě chybí adaptivní tlumiče a volba jízdního režimu. Zapomenout tak musíme na nějaké ekologické či sportovní jízdní nastavení. Golf s tímto motorem nabízí optimální dynamiku a zátah. Při potřebě větší akcelerace je ale znát drobná prodleva v převodovce, která dobrou sekundu váhá, zda má podřadit, nebo nechat zařazenou rychlost.

Co se týče spotřeby, zde zatím spatřujeme největší plus verze eTSI. Stačí se jen trošku umírnit a průměrná spotřeba může být okolo 4,9 litrů na 100 km. Přesně za tolik aktuálně jezdíme, přičemž s vozem máme najeto již 180 km. Automatická převodovka dokáže během jízdy vyřazovat na neutrál až do rychlosti 150 km/h. To se hodí hlavně na dálnicích, kde jsme s Golfem schopni „plachtit“ klidně i kilometr v kuse. Během týdne zkusíme i sportovnější jízdu, takže uvidíme, o kolik se zvedne apetit mild-hybridního litrového čtyřválce.

Negativa se pak týkají ovládání palubních funkcí, které jsou kompletně dotykové. Řidič tomu musí věnovat více pozornosti, než je zdrávo. Navíc stačí, aby pršelo a vůz nám opakovaně hlásí problém s levým parkovacím senzorem, ačkoliv je ve skutečnosti zcela v pořádku. Taktéž se nám několikrát vůz přepnul do anonymního uživatelského režimu, což znamená, že nešlo stáhnout aktualizace pro infotainment, současně bylo odepřeno využívat navigační systém. Na náš finální verdikt si ale počkejte na klasický test.